Paloma Support

Hur redigerar jag ett event?

För att redigera ett event klickar du på eventets namn i din lista över event under Utkast eller genom att klicka på den lilla pennan ute till höger på samma rad. Välj om du vill komplettera med en bild från bildarkivet eller ladda upp en bild från din dator. Alla bilder går att redigera i bildhanteraren genom att du klickar på redigera. Formaten som stöds är jpeg, jpg eller png. Bilden visas i max 200×200 px, annars skalas den ner. 

Hur infogar jag en bild till eventet?

Bokningsinställningar

Under bokningsinställningar kan du bestämma flera saker. Bestämma max antalet deltagare på ditt event, namn på eventet, max antal deltagare och pris för varje bokningstyp. Ange flera bokningstyper genom att klicka på lägg till. Om biljettpriset ska visas inkl. moms eller inte anger du genom att klicka i den lilla checkboxen.

Inställningar: Ge en beskrivning av dina bokningstyper genom att klicka på kugghjulet vid respektive bokningstyp. Bestäm start och sluttid för hur länge det är möjligt att ta emot bokningar till eventet. Ange momssats, ange pris per biljett, 0 kr för gratis event och max antal bokningar.

I samma ruta finner du biljettillval. När du skapar ett paket där fler än en produkt ska ingå, kan du för varje enskild produkt ange om den ska ingå eller ej, eller om den ska vara valbar. Du kan dessutom ställa in hur många som ingår, begränsat antal och max antal per kund. 

Skicka biljett till köparen: När rutan är ibockad kommer det automatiskt skickas ut en bekräftelse via mejl till deltagaren.

Serviceavgift: Bocka för rutan om du vill ange en serviceavgift på ditt event, ange belopp i kronor.

Samla deltagaruppgifter

Vid denna flik har du möjlighet att bestämma vilken information du vill ha in från deltagaren på ditt event. Har du flera bokningstyper väljer du för vilken bokningstyp du vill redigera fältnamnen genom att växla bland bokningstyperna i drop down-listan. Välj Lägg till fält om du önskar komplettera med någon information. Bocka för rutan i högerkanten så fältet visas för din bokningstyp. Ange om det är ett obligatoriskt fält som måste fyllas i vid köp genom att klicka på kugghjulet.

Bokningsbekräftelse

Vid denna flik kan du anpassa den bokningsbekräftelse som går ut via e-post, och välja vilka den ska skickas till. Du kan lägga in numrerade och onumrerade punktlistor, tabeller (för t.ex. eventprogram) och klickbara länkar (till t.ex. livesändning när du kör event online). Du kan också formatera texten med radbrytningar för styckeindelning, olika rubriknivåer, fetmarkering, kursivering och genomstrykning.

Håll isär orderuppgifter och deltagaruppgifter

Eventbeskrivning

Berätta mer om eventet, länka till hemsida för att ge mer information. Du kan infoga bilder i eventbeskrivningen genom att klicka på ikonen för infoga bild. För att lägga till en video i inbjudan, klicka på källa och ange url-koden för din video.


Var och när?

Ange platsen för ditt event, adress, postnummer och postort. Välj om kartan ska visas eller inte genom att bocka för den lilla rutan. Bestäm tid och datum för ditt event. Är det återkommande kan du bocka för rutan och uppge när nästa event äger rum. Återkommande event är en identisk kopia av ditt event som skapas, med ett nytt datum och eventuellt en annan tidpunkt. Det vill säga att lika många deltagare har möjlighet att komma vid nästa tillfälle. 

Ska eventet inte vara identiskt får du i stället kopiera eventet och anpassa.


Betalningsalternativ

Välj hur biljetterna ska betalas.