1) Klicka på MINA EVENT och välj det event du vill redigera.
2) Klicka på knappen PUBLICERA
Ditt event blir nu aktivt och genom länken som skapas kan du dela ditt event till deltagare via vårt verktyg för e-postutskick Paloma, via en iframe eller via sociala medier.
Ditt event kommer avpubliceras vid eventets start; det klockslag som du angett under Var och när vid punkten Från. Exempel: om ditt event startar kl 19.00 och pågår till kl 21.00 – då avpubliceras ditt event kl 19.00.
För varje biljettyp som skapas kan du bestämma start och säljstopp för biljetterna.
3) För att avpublicera ett event (för att göra förändringar eller annat). Klicka på MINA EVENT och välj fliken PUBLICERADE. Klicka på det event du vill avpublicera och klicka på AVPUBLICERA.
Översikt
Under översikten visas antal biljetter som är sålda och max antal deltagare. Totala försäljningen för eventet visas och även de olika betalningsalternativen.
Marknadsför
Unik url-kod till varje event. Dela länken i nyhetsbrev, hemsida eller sociala medier.
Senaste order/senast anmälda deltagare
Visar vem som gjort en bokning och när, antal bokningar per kund och totala priset per kund. Det finns också möjlighet att exportera orderlistan till Excel.
Ordrar
Här visas ordrarna som har bokats på ditt event. Exportera detta material till Excel för att använda det som fakturaunderlag vid internfakturering.
Deltagarlista
Här specificeras bokningstyper och information om deltagarna. Exportera uppgifterna till en Excel-fil för att se information gällande alla deltagare. Här har du även möjlighet att söka bland deltagarna i sökfunktionen och då välja om du vill söka bland incheckade, ej incheckade eller avbokade.
Checka in
Det går att checka in deltagarna till ett event genom att använda check in-appen eller en streckkodsläsare. Vill du checka in deltagarna manuellt gör du det genom deltagarlistan i systemet. Klicka ute i högerkanten under ”status”, och välj sedan ”checka in” för att en deltagare ska bli incheckad.